måndag 11 maj 2009

För lite sova

Var korkad i går och nattsuddade med Henke till kvart över tolv. Vred och vände en stund, lyckades tillslut somna för att få sova i typ fem minuter innan lillfis vaknade helt pluggad i näsan av snor. Sedan var det adjö sömn för mig. Jäfla Henke till att vara i det närmaste hjärndöd när han väl somnat. Försökte väcka honom, men efter lite meningsutbyte insåg jag att denna natt faller på min lott. Så på morgonen hade jag och Hjalle sovit cirkus en halvtimme totalt. Väldigt trevligt.

Snabbt togs beslutet att jag ska stanna hemma med Hjalle (IGEN) eftersom jag var så satans trött. Som om det skulle vara enklare att vara hemma med en sjuk fis än att gå och jobba... varför tror jag alltid det? Stackars Hjalle är helt förtvivlad över allt snoret, det går si sådör med andningen. Nu har han äntligen lyckats somna lite efter att vi duschat i en timme, nässprayat och snorsugit (japp, precis så illa som det låter...jag har sugit snor ur fisens näsa).

I morgon är det dock Henkes tur att vara hemma, det var ett tag sedan nu.

Försökte mig på att våra till min blogg lite förresten, det gick ju sådär som synes. Antar att hjärncellerna inte fungerar riktigt tillfredställande utan sömn.

3 kommentarer:

Charlotte sa...

Mmm Gott!!

fruljungner sa...

era stackare! aldrig lätt när barnen är sjuka! kan inte du lägga en länk till din husblogg i din länklista så att man lätt kan hitta den, tack!

Cicci sa...

Cha: Hmmmn...
Jenny: Jag tror jag har det, precis idag faktiskt.