lördag 4 april 2009

Regn inne - sol ute






Man kan inte vara deppig i 20graders värme och strålande sol. Bara att bege sig ut i trädgården och beskära äppelträdet i terapeutiskt syfte. Äppelträdet som gud glömde by the way. Jag som är extremt höjdrädd blev så inne i mitt klippande och sågande att jag tillslut till och med trivdes där uppe bland grenarna och spindlarna. Jag är nog en liten trädgårdsnissa ändå. Hjalle hjälpte till att dra grenar, henke rensade stuprören. Nu är jag fräknig, lite rödlätt och alldeles go om kinderna och axlarna. Dags att bänka sig framför Robinsson - framtida dränering (för 150 000kr) och diverse bestyr inne förnekar vi till på måndag då vi måste ta hit någon som tar sig en titt.

4 kommentarer:

Frida sa...

Tänkte att det var nåt fel med bilden på dig i ett träd när jag såg den först. Har nog inte sett dig på så hög höjd många gånger förut. Men sedan kändes det plötsligt rätt, du såg hemma ut där.
Kram och puss

Cicci sa...

Jomenvisst är jag hemma i trädet. Känns lite visset att jag inte kan göra så mycket mer där uppe nu. Roligare att såga och klippa än att gräva i jord har jag insett. Men snart så ska plantorna ner i jorden, om än flera veckor för sent.

Ingot sa...

Åh vad fint ni leker mamma, pappa, barn :) Sjukt många vuxenpoäng där!

Tack för att du förser mig med förslag för att få till min pluggtid till något bra! Växjö har faktiskt varit med bland mina val... de jag lottat(!) mellan alltså. Och det verkar som att det är troligt att det blir så. Studievägledaren där, till skillnad från tex. hon i Karlstad, fick det att låta så enkelt så det vore ju synd att inte testa! Med risk för att låta bitter (vilket ju iofs. är det jag gör bäst): Det kan ju inte gärna bli värre... haha. Har pratat med folk på Växjö univ. och de alla har bra saker att säga. Karlstad har redan varit helt struket i flera dagar ;)

Oj, blev en hel novell det här.

Cicci sa...

Ingo: JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!