söndag 5 april 2009

Anja, Wanja, Whatever.

I fyll och vill råkade jag babbla om Anja Lundby-Wedin. Påläst som bara den. Ändå tänker jag fräckt nog ha en åsikt om hela schabraket med Lo. Avgå. Då menar jag inte bara Wanja, utan hela bunten där uppe på toppen. Bygg upp nåt nytt från grunden, där man måste ha kvar en fot i arbetslivet och inte kan tjäna så stora pengar att man tappar perspektiv. Jag antar att det på sätt och vis är bra och en nödvändighet att Lo är med i många styrelser men man ska kanske se till att det är fördelat på något bättre sätt än att någon är med i typ 24st.

Städa lite hela vägen ner till botten, för det verkar onekligen som att folk mest kliar varandras ryggar när man läser att medlemmarna kräver avgång och ändå verkar hela toppen sitta säkert.

Och Sahlin då, pinsamma människa som skyller väljarras på Wanja. Jag har gillat Sahlin lite, men det är väl inte bussigt att skylla ifån sig på det viset. Då tror jag snarare att det beror på att allt för många i Sverige kan glömma den där fucking tobleronen i kombination med att hon har tuttar naturligtvis.

Jag vill ha ett nytt parti med en störtskön Gudrun, en uppdaterad Ohly, en vänstervriden Bildt och en Sahlin som slutar trycka ner andra för att själv verka tuff. Det vore grejjor det.

Inga kommentarer: