söndag 22 mars 2009

Begär

Gjorde ett grav-test för några veckor sedan... jag har förvisso haft regelbunden mens, inget oskyddat sex och mår hyfs. Men på senare tid har mitt godisbegär skenat iväg å det grövsta. Vi snackar dygnet-runt-begär. Det är helt okontrollerbart och överdjävligt. Jag tänker varje dag att nu ska jag plocka fram självdisciplinen och vara utan sötsaker fram till lördagen. Sedan när jag minst anar det så drar min kropp iväg mig till exempelvis pressbyrån och inhandlar förslagsvis Riesen. Jag som bara äter en semla årligen (sedan många år tillbaka) tryckte för någon vecka sedan i mig den andra, helt utan att tänka mig för. Dessutom var jag sugen på mer när den var slut... inte normalt. Vad är det frågan om? Jag var tvugen att testa om graviditet månne var boven i dramat. Självklart var det inte så. Nu återstår bara det andra alternativet då - jag är sjuk. Detta måste jag ta tag i genast och bums, vem fan vill lägga på sig en massa kilon inför beach-2009? Funderar på om jag ska köra lite cambrigde igen, då var mitt sockersug lika med noll väldigt länge. Förra gången var ganska enkelt... vi får la se om det känns lika kul andra gången.

Inga kommentarer: