måndag 23 mars 2009

Mitt hem är inte hemsökt.

Känns ju tryggt att veta. Vi sitter och äter kall gröt min granne och jag plus våra barn... då hon på fullt allvar berättar att vi bor i ett lugnt hus. Uuhmm...? Vart är detta på väg tänker man. Alltså, man känner att det inte är hemsökt av onda andar eller så, lyder förklaringen. Varpå jag såklart börjar skratta okontrollerat, men det är ju bra tänker jag, att nu vet man det iaf. Hon är rolig min granne.

När det gäller den kalla gröten är det inte utan att jag nästan skäms, hur ohuslig får man vara egentligen. Man kan tycka att det är baskunskap att värma plastgröt (gröt på korv) i en kastrull. Jag lyckades inte helt bra, den blev inte varm utan snarare mindre kall.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Fan Cicci jag blir avis!!!! Jag vill också sitta och äta kall gröt med dig en vanlig gammal kväll :( (nej förresten, det blir en ;(.. )

Mig kan du bara träffa på helger, och det är typ en helg var fjärde månad som finns över när våra liv pusslats ihop. Nästan så jag skulle kunna tänka mig emmaboda.

Cicci sa...

Balle: Å kära balle, du är så välkommen hit vilken tråkkväll som helst, jag lovar att bjuda på någon slags gröt, du vet ju att jag gillar det. Kruxet med att träffa mig på vardagar är att jag måste i säng så tidigt. Men när du än vill så är du välkommen. Men nu har vi iaf bokat en helg, det är ju bara fyra veckor till dess(!!!!!)

Anonym sa...

Ja, fast du Cicci nåt var det ju där.....du kommer väl ihåg vad Lotus betedde sig konstig vid din symaskin ;)

Cicci sa...

grannen: Hahaha jo fast nu snackar vi inte onda andar, snarare torkad korv!