fredag 2 januari 2009

Återhämtad

Nyår var såklart väldigt kul med allt som hör till med god mat, alkohol (i lagom dos för mig) massor av babbel och lite spel. Fick träffa bäbis och det var inte utan att äggstockarna dansade boggie. Kom hem klockan fyra på morgonen, fick sova två underbara timmar innan Hjalle vaknade.

Det talades om saker som jag inte kanske är helt van vid att tala om med ett v inglas i handen, lärde massor om bland annat sport och företagsledande. Fick höra ett sanningens ord om norrlänningar, naturligtvis var det helt felaktigt och byggt på fördomar men ibland får man låta folk hållas. Sedan var det oundvikligt att det blev lite förlossningssnack med en barnmorska i festsällskapet. Och naturligtvis också barnuppfostran, förmodligen mitt fel. I takt med alkoholintaget blev det som allt svårare att som nykter hänga med i svängarna...

Lite twisterturnering är ju obligatoriskt så därför bjussar jag på en dramatisk bild.

Det händer nåt djävlulskt när par ska tävla mot varandra i spel, något även jag fick smaka på när jag mötte Henke. Han manglade på med sitt anus till den milda grad. En taktik som var väldigt lyckad och hängde med i fler dueller, tills han äntligen åkte på nock när Lars dundrade på med sitt huvud rakt upp i mumindalen på en ganska paff Henke. Tur att någon annan kan sätta honom på plats när jag för ovanlighetens skull misslyckats.

Familjeanpassad nyår visade sig vara en mycket lyckad idé som jag mycket väl kan tänka mig att köra på fler tolvslag. Men då vill inte jag vara den som ska upp klockan sex.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack! för att du la ut en bra bild och inte nån låtsasvulvanavelbild....

Anonym sa...

HAhahahaha ja jag noga övervägt valet av bild. Med hänsyn till mina medmänniskor kom jag fram till att denna var lämpligast.