onsdag 31 december 2008

Nyårskalas

Kläderna är på, håret är fixat, allt smink på plats...utom mascaran som jag alltid får ögonsvid av så den tar jag i sista sekund... en Baileys är nere i magen, Hjalle är tvättad och redo för nyårskläderna, Henke har plattat håret och noppat ögonbrynen, förrätten är fixad och vinet nedpackat.

Vi ska till ex-grannarna tillsammans med en annan för oss okänd familj. Det ska blir tre-rätters och vin, smällare och sällskapande. För mig som vanligvis brukar supa skallen av min på nyår blir det en ny upplevelse... familjefirande. Sara var inte sen att utbrista PARMIDDAG med fullt förakt i tonen, men jag motsäger mig å det bestämda. Dels är det inte bara par utan tonåringar och barn + bebbe också. sedan vill jag inte gärna släpa med Hjalle på fylleslag, det här blir ett utmärkt sätt att kunna skåla in det nya året lite mer barnanpassat och ändå ha väldigt kul. Tyvärr är det min morgon i morgon, så jag är den som får ta det lugn med alkoholen ikväll. Djävligt typiskt. Jag vet att man kan ha kul utan alkohol, men fanimig inte lika kul. Förvisso har lite baileys åkt ner och lite vin ska jag ta men det är min version av nykter på nyår.

Vi har tagit med lite sällskapsspel kvällen till ära. Det är tradition på nyår och nu när jag sätter alkoholande på paus så måste absolut spelen med. Twister, absolut överens och Pommes-spelet kan inte misslyckas. Scharader brukar ju också vara en nyårs hit, men efter rekordscharaderna 2005-någonting så blir det alltid lite beige. Det är omöjligt att slå all den samlade talang som fanns under ett och samma tak det nyåret.

Så nu återstår bara att måla mascara och handla snus, sedan beger vi oss iväg.

Välkommen 2009 !!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är väl inget fel på parmiddag! Ni är ju medelålders ;-)