onsdag 31 december 2008

2009

Total kortslutning gäller för 2008. En sammanfattning blir väl att jag spenderat massor av tid med Hjalle, skrivit 150 ansökningar, vuxenlyxat lite på hotell under hösten, klippt mig, blekt mig gulhårig, skaffat ett jobb som jag inte vill ha, köpt ett hus i Emmaboda...

2009 ska jag försöka ta tag i det som inte blev gjort 2008, och det är mycket. Mitt nyårslöfte är att göra mitt bästa för att checka av den här listan.

Se till att använda mitt träningskort minst en gång i veckan.
Promenera dagligen.
Återgå till det normala att äta godis på helger och inget annat... julhelgen har varit bedrövlig gällande detta.
Komma i säng senast 22.00 på vardagar.
Hälsa på mina Göteborgare under början av året.
Inte köpa onödiga saker på reor.
Ta tag i huset.
Åka till Balle när tid finnes istället för att vara hemma och slappa.
Minska midjemåttet.
Börja pensionsspara.
Ordna en stor inflyttning/renoveringsfest.
Utöka mitt sociala umgänge i Emmaboda.
Lära mig mental avslappning och sån skit så att jag inte ligger vaken hela nätterna och grubblar.
Eventuellt ta en liten paus från snuset... högst eventuellt.


Sedan ska jag fortsätta vara en alldeles utomordentligt bra mamma och sambo.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bra lovat! forutom att utoka umgangeskretsen i emmaboda. Fattar du inte cicci, om du tvingar dig att umgas med halvbra manniskor bara for att ni bor i samma hala (ungefar som att tvangsumgas med foraldragruppen bara for man foder barn samtidigt som du sa en gang) sa borjar du noja dig med mindre och blir EN AV DEM!!! (inskrankta och notter)

(och nu ska jag tillagga, om det kanske ar sa att nagon av ciccis emmabodavanner laser har. Ni verkar ju hyvens, det tycker cicci ocksa. Men jag tycker liksom att det racker med er)

Anonym sa...

Men josses vilket blaj. Forlat. Jag ar ju bara radd att om du hittar fler vanner i emmaboda, sa blir det farre av de dar stunderna nar du ar "hemma och slappar" och da har nyarslovat att aka till mig. :(