tisdag 30 december 2008

Bingolotto für alles!

Efter att ha läst på Emmas facebook att det var bingolottokväll där ikväll så blev jag lite sur att man inte bor på besöksavstånd. Jag har letat anledningar för att få köpa en lott och dra hem storkovan, men att sitta hemma med karln och se på bingolotto känns ju lite väl medelålders...

... har jag tänkt tills idag då. Jag fick nämligen span på henkes farmors lott när vi var på besök där idag, och jösses vilka priser det finns! När vi sedan fick oss pengar till varsin lott var saken biff, här ska bingolottas. Jag tänker ignorera (eller som uppläsaren till min ljudbok säger "injorera") alla tankar om hur lite liv man har om man frivilligt tittar på Lotta en hel kväll och istället fokusera hårt på vad jag ska göra med vinstpengarna.

Ungefär som när jag och Sara i århundradets Yoggitävling på förhand redan listat ut att vi skulle ta hem priset 10.000 kr. Vi gick igenom hela ginza-katalogen och bockade för skivor till ett värde av prissumman och väntade på vinstbekräftelse i veckor. Vi vann såklart inte alls. Tävlingen var bara en enda stor bluff visade det sig, för ett av våra bidrag (yoggi med kokkos-smak) blev senare en del i deras sortiment... förbannade Kung-kokkos! Än idag blir jag fruktansvärt upprörd över detta mygel. Lura två tonårsflickor på flera hundra cd-skivor, det är inte etiskt korrekt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

heja bingolotto!

Sara sa...

åh nej, inte dra upp det igen. gör ont i själen varje gång. vi blev så djävla blåsta!! hade glömt hur mycket jag hatar yoggi. jag åt ju en i morse. fan!

Cicci sa...

Jävla lotta blåste oss precis i samma stil som yoggi. Jag var ett nummer ifrån 1miljon riksdaler, nu känner jag mig istället dubbelt så fattig. Och jo Sara, jag måste dra upp det igen och igen och igen för att bearbeta.