torsdag 8 januari 2009

Min plan åt pipsvängen

Jo, planen var att få Henke att dra till Växjö i helgen och festa. Jag får hänga själv med Hjalle, Henke får ha kul med en kompis & jag kan med gott samvete meddela herren att jag planerar en resa till Göteborg mycket snart. Väldigt bra plan tänker man ju.

Men se där tar man helt miste för karldjävelen tänker inte alls åka till Växjö och leva rövare, istället ska han vara med sin familj och dansa ut julen. Så nu är jag lite konfunderad... Har han då förbrukat en chans så att jag ändå kan ha gott samvete när jag drar västerut, eller är det lixom fortsatt hans tur att få komma iväg? Kan julgransdansningen få räknas som "att komma iväg?"

Damn it! Jag har fått åka på weekends i höst och ska på en i Mars, dessutom ska jag hälsa på tant Balle och vina så snart hon har tid, och så vill jag då dessutom fara på festhelg i Götet. Jag ser ju nu när det är på pränt att det ser torftigt ut ändå...men det är inte bara kul att lämna Hjalle på helgerna nu när man är hemmifrån nästan 10 timmar/dag i snitt på vardagarna.

Jag vill förtydliga att det inte är frågan om att fråga karln om lov, jag ska självklart åka. Det handlar mer om att jag känner mig som en skit som åker iväg för gemnsamma pengar och lämnar honom med Hjalle en hel helg när han nästan aldrig gör liknande saker. Men jag antar att han får bli bättre på att ta sig för saker på egen hand, det kan ju omöjligt vara mitt ansvar att se till att båda två har kul.

Inga kommentarer: