söndag 11 januari 2009

Listan bockas av

Idag träffade jag min förra arbetskollega som jag gillade väldigt mycket under de veckor vi kämpade ihop. Eftersom ett av mina nyårsmål var att försöka göra någonting åt min sociala tillvaro på hemmaplan så tänkte jag att det väl vore på sin plats att försöka bli vän med denna kvinna. Nu har vi bestämt att vi ska gå ut och ta en öl ihop inom en snar framtid, det var bara att höra av sig när jag var sugen.

Nu hoppas jag att det visar sig att människan verkligen är så bra som jag fått för mig... oftast tänker ju jag tvärtom och kan ibland bli positivt överraskad (även om det är sällan eftersom jag är en kräsen typ). Så den här gången kanske det blir tvärtom då... vore ju typiskt.

Det jag vill ha sagt med detta är att jag än så länge följer mina mål. Promenerar snabbt som blixten en timme per dag, äter mindre onyttigt, kommer i säng på kvällarna och nu då detta. Känns fint att jag hela 11 dagar in på 2009 fortfarande känner mig laddad. Nu är det en göteborgstripp, hälsa på Balle, komma iväg på gymmet en gång i veckan och huset som står på tur. Men det kommer.

1 kommentar:

Anonym sa...

va duktig du är som promenixar så fort en hel timme, varje dag!!!