måndag 5 januari 2009

Lite plus också

Så mycket misär i mitt senaste inlägg. Jag måste väga upp med två saker som jag är nöjd över idag.

Jag klickade ner kläder för 3600kr i en farlig internet kundvagn... men sedan insåg jag att det går stick i stäv med vår ekonomi just nu. Tog ett långt snack med mig själv om hur moraliskt oförsvarbart det skulle vara att sno pengar från renoveringskontot för att köpa kläder till mig. Sollade i kundvagnen tills jag hamnade på 1500kr och var på vippen att klicka på >>vidare. Men så skärpte jag mig och tänkte att jag ju inte kommer att kunna åka till Götet om jag slösar pengar på detta vis. Summan av allt blev alltså att jag stängde ner sidan.

Nummer två på min pluslista idag är att jag insisterade på att vi skulle skippa pizza idag med jobbet som alla andra ville och istället gå till något ställe som hade salladsbuffé. Ingen grej som förtjänar medalj kanske, men det var länge sedan jag åt pizza och jag var egentligen lika sugen som de andra så jag är nöjd att jag valde att vara snäll med kroppen.

Applåder!

3 kommentarer:

Falk sa...

Sallad är bra! Men fan inte lika gott som pizza... (Säger jag med bittert tonläge och en längtan efter "skräpmat") Men ICKE! Här ska det bantas...........!!
Medalj till dig Cicci! :)

Jag skaffade mig en PT sa...

Bra jobbat! man ska ge sig själv lite credit när man har gjort något bra!

Anonym sa...

Visst är det konstigt hur man kan välja ut saker for 3600 som man VERKLIGEN tycker att man behöver. Och sen slutar det med att man köper INGEN av de sakerna som VERKLIGEN behövde?