tisdag 6 januari 2009

Hmmmn

Nu har jag på lite för kort tid fått indikationer på att 2009 kanske inte blir ett superbra år trotts allt. Men det är väl så i livet att när det lättar på vissa håll och allt ser ut att arta sig, så brakar det fullständigt för andra. Jag som trodde att 2008 var året då alla utsattes för prövningar för att vi sedan kollektivt skulle gå in i nästa år med stora förväntningar och hopp om bättre tider. Det sket sig helt klart.

Summan av sorger är tydligen konstant. Min ångest och stress känns ytterst egocentrisk när jag jämför med andras bekymmer just nu. Jag måste verkligen lära mig att njuta av stunden inte hela tiden se till att hitta något att stressa upp min över. Uppdaterat nyårslöfte: År 2009 är året då jag ska bli en lite positivare och mindre grubblig människa. Nu är det slut på att måla fan på väggen, han kommer ju att dyka upp förr eller senare så varför måla dit honom förr? Bättre att naivnjuta så länge han håller sig borta.

8 kommentarer:

Fru Ljungner sa...

ojdå vad har hänt?

Frida sa...

Nu har jag ett antal saker jag vill säga som jag samlat på mig efter att ha läst här en stund :)
Först och främst; vilken himla fin blogg du har! Den är mkt tjusig. Den känns väldigt 2009.
Sen så måste du ju bara ta och schlapp utav kvinna! Jag blir arg på dig. Du har ju löst allt i din tillvaro så himla fint. Det går ju som smort! Dina arbetskamrater kommer tina och du kommer lära dig uppskatta tågets stilla vaggande och småsaker som bilar, studielån, yrkesval - tja vad spelar det för roll? Huvudsaken är att, eeeh - du kan komma och hälsa på i Gbg! eller vad det nu är man brukar säga... :) S och jag har kollat på biljetter...
Sen så är det en sak som gör (till och med) mig lite upprörd. I inlägget om ett litet snedsteg så har du minst fem stavfel. Jag har umgåtts för mkt med S och I, för jag kan ju nätt och jämt alfabetet själv, men minst fem slarvfel är inte okej.
Det var fint att få sagt. Puss på dig min älsklingslångtradarchaffis!

Anonym sa...

Jävla språkpoliser då! Jag skiter i hur felstavad min blogg är så länge folk ändå förstår vad jag menar... någonstans måste man väl för fan få bara skriva av sig utan att bli rödbockad, det är min blogg inte en diktamen.

Anonym sa...

Mäh, this is the year ju!
Vi måste tro på det. Och att måla fan på väggen åtta dagar in på året kan man inte göra. Vi ger det ett tag till tycker jag.

Och sen är bloggen mycket mycket fin, ibland räcker det med sånt smått för att få upp humöret.

Frida sa...

Hahahaha

Cicci sa...

Alltså alles, jag är helt med på att vara lite muntrare. Det kom lite mycket tuffa händelser på en gång bara sådär precis i årets födelse. Men nu är jag med på tåget igen.

Anonym sa...

Ja uch. Men ibland behöver man ju att det hander nagot hemskt pa riktigt för att man ska inse hur bra man har det..

Jag behöver ocksa bli mer positiv, jag hör mig sjalv gnalla på småsaker hela tiden. Fan. Ska vi bestamma att nästa gång vi ses får vi bara prata om positiva saker???

Anonym sa...

Nej förresten. Vilket dumt förslag. Lite gnäll och klag måste vi slänga in!