onsdag 24 december 2008

Summan av kardemumman

Några timmar senare kan jag konstatera att blekmedlet inte förvandlade mig till en patinablond queen direkt. Bleker 4-6 nyanser lovades det, hmmm ja det skulle vara på rövhåret då för på mitt huvud (som kan tilläggas redan var ljust) blektes det inte så mycket. Lite lagom för att jag skulle bli påskfin, men inte tomteskäggfärgat direkt. Tack och lov skulle jag efter blekningen även slinga mamma så jag drog i en omgång till, japp jag har släppt alla spärrar nu. Så nu är det inte horribelt. Jag får fira jul i en färg som skriker hemmablekning, men eftersom det troligtvis inte kommer att sitta med några modellscouter vid julbordet så går det nog bra.

Vad jag ska säga till min frisör har jag inte kommit på än. Sist jag var där har jag ett vagt minne av att jag tyckte att folk som försökte bleka hemma var puckon eftersom det ändå alltid slutar med att man går till frisören för akut hjälp och sönderblekt pippihår. Jag säger massor av knasigt i frisörstolen bara för att framstå som lite hårbegåvad. Hon kommer att skratta ihjäl sig, jag kommer att vara knallröd i fejjan.

God jul på er alla.

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh, frisörhistorier. Jag planerar att göra slingor på mig själv innan nyårsafton, några handfasta tips på det?