torsdag 25 december 2008

Bodegan

Ikväll ska jag försöka lyckas med något som jag aldrig tidigare lyckats med. Ha roligt nykter. Och av alla ställen så ska denna utmaning ske på inget mindre än Bodegan i Emmaboda. Hemvändarkväll och en fantastisk blandning av mer och mindre löst folk. Och så jag då, en utböling som ska vara nykter. Jag har ju försökt detta med Iogt-fasoner innan, men har såklart aldrig lyckats. Delen med att vara nykter har ju fungerat men det här med att faktiskt ha roligt också... där ligger den stora utmaningen.

Självklart har denna idiotidé en förklaring. I morgon tidigt i ottan ska jag och Henke bege oss med släpvagn till Ikea i Kalmar. De har nämligen halva priset på Mysingesoffor. Just Mysinge är den soffan vi bestämmt oss för att köpa två av till vårt hus, så det passar ju finfint att Kamprad beslutat att halvera det redan hyfsade priset.

Nu ska jag pippinuppa mig lite så att jag åtminstonde ser hyfsad ut ikväll.

Inga kommentarer: