fredag 26 december 2008

Facit

Jodå. Jag höll mig nykter igår. Riktigt roligt vore ju en klar överdrift, men det kvalar lätt in som trevligt. Det var galet mycket folk ute, Emmabodas befolkning måste ha femdubblats under julhelgen. Träffade en hel del av Henkes arbetskompisar och några andra bekanta... karlar som undrade om detta var fru Jäghagen. Det är lite blandade känslor inför att vara någon annans sådär. Jag och Henke är ju mer varandras... som en eventuell fru Jäghagen är jag ju liksom mer Henkes än vad han är min på något sätt. Jag börjar fundera över det där med att byta efternamn om vi gifter oss, tur att jag nog har länge på mig att fundera.

Kvällens roligaste var nog när vi träffade Viktor Elm, (spelar i KFF...ska börja i något holländskt lag nu) och vi blir pressentarade för varandra. V tittar på mig och säger något i stil med "dig känner jag inte igen sedan tidigare... (sedan mot Henke) men dig känner jag igen" sedan säger han något mer, men det är det ingen som hör något av för Henke far omkring helt till sig och utstöter förtjusta små vrål. "Cicci Viktor ELM kännde igeNN MIG!!!" "Fattar du? MIG!!!, han kännde igen MIG" Jodå han är är en coolcat Henke, samma visa var det när han fick träffa Dennis Lyxen i Umeå... Han kan inte för allt i världen bita ihop och spela skönt oberörd utan förvandlas direkt till ett BackStreetBoys-fan av högsta rang. Det är smått fantastiskt att beskåda på nära håll.

Klockan ett ville Henke gå hem eftersom han var rädd att skämma ut sig mer för denne Elm om någon fler öl skulle slinka ner, jag var inte så svårövertalad. Allt gott har ett slut, så även en fantastisk kväll på bodegan.

Nu ska jag städa lite och spela lite RockBand. Eventuellt slänga allt överblivet julgodis som jag går och okynnesäter bara för att det finns kvar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

HAHAHA!!! Aaah (Alltsa, det ska vara en prick over varje A) Henke!

Anonym sa...

Vem kan hantera sig själv runt kändisar? Klart man inte kan det liksom.

Hur gick det med sofforna? Lät ju som den perfekta dealen.