måndag 24 november 2008

Huset - jag drömmer om några hundra tusen att spendera.


Vårat hus (om nu inte något går galet)

Nu kommer lite foton och mina inte alltid så ekonomiskt realistiska planer. Ja henke är också med på tankarna förutom när det kommer till en liten detalj... the fucking panel. Men Jag är överens och det räcker. Istället får han bestämma lite annat, som golvfärg och tapeter. Orkar inte lägga ut alla bilder så det blir bara ett litet smakrov. Nu hör ju till saken att vi har betydligt större och mer brådskande utgifter som får gå före allt snyggt... men när vi får pengar över (år 2030) har vi dessa planer.


Tänk bort den inträngda köksön, lägg till längre köksbänk i ljus betong istället. Riv kaklet från helvetet ta bort överskåpen vid diskhon. I stället tapeten från midbec och plexiglas över kring all bänkyta och bakom spis. Vitmåla fläktkåpan och självklart all panel. Nytt golv i plast...kanske grå?

Fram med färghinken...vitt vitt vitt på all träpanel. Sedan plastgolv i grått precis som i köksdelen.

Snyggt badrum vore fantastiskt men kostar multum, hamnar långt ner på prioriteringen. Annars vore ju kakel och klinkers trevligt, för jag tror inte att det finns snygga våtrumstapeter eller???

Ja jösses... lite mindre horribel panel kanske??? Men den gamla slitna trappan gillar jag!

Hjalles blivande rum lite vitare lister och tak, någon snygg icke-fjantig tapet som den med stjärnor från midbec - förmodligen dyr.

Tja... förutom vit färg på all trä och nytt golv tror jag det får vara rent och enkelt i sovrummet.

6 kommentarer:

Sara sa...

herre jisses! jag tror att jag har blivit blind av att kolla på all furu!
jag kan säkert bidra lite färg- och tapetrabatt om ni har vägarna förbi gbg snart. ni verkar behöva det.

Anonym sa...

Ja jösses vad furu måste varit madärnt för några decenium sedan.. Jag kan bidra med några penseldrag när jag kommer tillbaka från sommaren. Om ni nu inte redan fixat allt tipp topp då.. (haha) Bjud in till en umgängeshelg och sätt penslar i händerna på alla vänner! Jag är på! pyss

Anonym sa...

Mycket fina tips där, får dra förbi gbg och därefter bjuda in till inflyttning/renoveringsfest.
Ska bli ska bli!

Anonym sa...

Mycket furu är det men fan vad jag är avundsjuk.

Furu or not ni har ju ett fucking HUS! Här i Sthlm är det en, i det närmaste, ouppnålig dröm med hus för fattiga småbarnsföräldrar. I vårt område går dom billigaste husen för drygt 3,5 miljoner...

Ingrid sa...

Vilket fint hus ni har hittat! Jag tycker inte alls att det var så farligt ;-) Shit, ni har ju järnspis för bövelen. Och den röd/bruna trappan ger mig en ytterst behaglig bordellkänsla :)

Anonym sa...

Jävla furu!
http://skunk.spray.se/gruppmeddelanden.jsp?gid=565044&grupp=j%E4vla+furu