söndag 30 november 2008

Barnfri helg - mycket moget.

Det var nästan 14 månader sedan vi sist hade en hel helg tillsammans utan Hjalle... men så i helgen var det äntligen dags. Oboy. Overklig känsla till en början, som om man hade glömt något (någon). Men det tog sig, speciellt efter några öl.

Jag har ju aldrig tidigare besökt Köpenhamn så jag planerade att helt förlita mig på min sambo som faktiskt bott i staden. Redan på tågresan dit insåg jag dock att min plan var helt galen. Han är inget språkgeni min älskade Henke... Vi hånglade lite vid kaffeautomaten på tåget, sedan tittar henke på automaten och ser grubblande ut. Hmmmn... Extra Fløde 5Dkk. Strax under står det Extra Sukker 5Dkk. Jag skrattar åt lite åt karln...ja vad kan det betyda?? Kanske Extra flöde helt enkelt tänker älsklingen högt. Mmmm jo säkert säger jag och ger skämtet ett halvt fniss.

Sedan är han tyst en stund min halvdansk, lite konfunderad. JAHA... extra MJÖLK... nu fattar jag, utbrister han sedan. Öh...ja vad annars svarar jag och försöker analysera hur min man tänker. Trodde du verkligen på riktigt att det betydde extra flöde??? Som i att det rinner extra fort ner i muggen och att det kostar 5Dkk??? Henke ser generad ut...jaa det trodde jag. HAHAHAHAHA. Där någonstans insåg jag att vi kommer att hamna väldigt fel om Henke får leda operation romantisk weekend i Köpenhamn.

Vi hade iaf en finfin helg innehållandes allt en bf helg ska innehålla. Speciellt kul var det att ha tid att prata med varandra på riktigt. Om annat än Hjalle eller hushållssysslor eller uppfostran. För att sammanfatta så fick vi skratta väldigt mycket mer ihop än vi gjort på länge. Nu låter det ju som om vi har tråkigt ihop med Hjalleplutten och så är det ju självklart inte, men vi fick ha vuxenkul... och det är en enorm skillnad. Men när jag tittar på bilderna undrar jag vad jag egentligen menar med vuxenkul... jaja jag tror att det var en viktig helg för oss.

Här kommer ett sammandrag i bilder.

Äntligen framme efter ett trasigt tåg, ett försenat tåg och ett tåg med confortfel så känns det gött att ha tagit sig till mål ändå. Go SJ!

Spännande design på hotellet...

Mer än såhär kräver inte en mamma för att vara väldigt väldigt nöjd.

Ja... det är ju lite charmpinigt när någon kommer och erbjuder sig att fota paret. Jag snörper som vanligt fram årets falskatste leende.

Julpyntat så det förslår, men runt en isbana var det faktiskt riktigt mysigt. Folk var ute en fredagskväll och åkte skridskor mitt i stan, bara det fick mig att vilja flytta över sundet.

Konståkning är en av alla Henkes talanger.

Åh...hotellfrulle... Ååååååååååååh.

En del av relaxen. Vi hängde här med lite annat löst folk på lördagskvällen. Bastu, bubbel och öl, kan man ladda bättre inför aftonen än så?

Efter det blir man lite full, och som ni ser har jag en naken snuskig karl i sängen.......

Sen gick vi på tivoli, jag tänkte att det var ett måste i Köpenhamn. Tyvärr ville inte min karlsok åka nåt. Men vi hade kul ändå, här gör Henke sitt bästa för att få mig på bra humör... han springer efter ett litet turisttåg.

Jag vet inte.... hade jag kanske nåt otalt med en granbarkborre?

Huj vad det går!

Svindyrt vin. Verkligen svindyrt. Var det gott då? Jorå... allt vin är väl gott.

Henke beställde en islatte, kom tillbaka med en stor het cappuccino... sedan sa cafebiträdet något mer och Henke svarade JA TACK! Då skrattade kvinnan bakom disken högt. Då sprang Henke till mig vid bordet och sa att jag fick hämta mackorna för det blev nåt fel.... Cafebiträdet fnissade fortfarande när hon senare kom ut med våra grillade mackor. Jaaa, han har många fina sidor min karl, men han är inte helt bra på att förstå danska, eller för den delen göra sig förstådd på danska. Jag frågade varför han inte tar det på enelska då om det blir fel... Men näää det tycker han är så ospännande. Och efter alla bravader i helgen så är jag benägen att hålla med.

6 kommentarer:

Anonym sa...

guud va härligt....skulle vi också behöva! måste säga att du ser fruktansvärt smal och smäcker ut...det skulle jag också behöva!

Anonym sa...

Ni verkar ha haft det fantastiskt bra! Och fy fan vad snygg du är Cicci!

Anonym sa...

Ojojoj här får man fina kommentarer, jag brukar ju inte svara så ofta här i bloggen... men för detta måste man ju tacka!

Frida sa...

Åh eran lilla semester ser härlig ut! Jag vill också åka på romantisk weekend nu!
Henkes fotominer är ju faktiskt oslagbara. Min favorit är när han sitter i kärran. Och du ser slajmad ut! Kom inte på nåt annat uttryck som jag brukar svänga mig med.
Ni är väldigt fina!

Sara sa...

Instämmer med föregående talare, du är skitsnygg ju! Ingen trött småbarnsmorsa här inte-

Anonym sa...

Åå vilken härlig helg ni haft!! Jag måste faktiskt också säga att när jag såg bilderna så tänkte jag "Shiiiit vad SNYGG Cicci är!!" Inte för att du inte varit det innan, utan för att jag inte sett dig på länge o påmindes nu.... :)