söndag 3 augusti 2008

La familia


Seriösa som vanligt...

Nu är vi hemma igen efter vår härliga Norrlands semester. Det är med vemod såklart, men det är ändå alltid skönt att komma hem till sitt. Speciellt när det fanns trevliga gäster som väntade hemma i lyan. Det kanske jobbigaste med att semestern är slut är det faktum att hösten faktiskt närmar sig med stora kliv. En högst osäker framtid fyllt av ågren. Såklart.

Från en sak till en annan... jag har kommit på mig själv med att älska uttryck som "inte den vassaste kniven i lådan" och "inte den smartaste av katter" funderar lite över vilka liknande uttryck som kan användas för att charmigt omskriva ett pucko. Har ni några så tipsa gärna.

6 kommentarer:

Anonym sa...

"inte alla hästar hemma i stallet!"

"hissen gick inte enda upp..."

"var är den sista kon i hagen?"

hrm... =) /Emmi

joz sa...

Hjulet snurrar men hamstern är död!

Anonym sa...

"inte alla chips i skålen"

Anonym sa...

Oh jesus vad roligt att ni är hemma. Nu ska vi snart träffas!

Här är mina bidrag:
Inte alla bestick i lådan, hoho.

Inte alla öl i backen.

Lite bakom flötet.

Och så min favorit: "Han verkar ju tappad bakom en båt". (för det är ju alltid hanarna om är pucko..)

Anonym sa...

Och förresten. Vad FIN du är i håret. Eller SNYGG om det hellre är det du villa vara..

Jag tyckte jag såg på facebook att du fått ordning på kaluffsen.. Nu är det bara jag kvar.

Frida sa...

Åh jag blir alltid lite rörd i hjärtegropen när jag ser hela din family :)