söndag 20 juli 2008

Joråsatteeeeee

Är äntligen hemma i norrland och har mig. Lite kallare än jag vill kännas vid med siba töntiga 17grader men annars helt förnämligt. Igår hängde jag med mina bröder på en helt galet konstig förfest med fördomsfulla undertoner och ett stycke patetisk snusktant (förutom jag då alltså). Vi var fyra som tyckte att det var en smula för opk så att säga så vi drog vidare mot öltältet som det var sjukt lång kö till, en kö bestående av allehanda överförfriskade norrläningar. Vad sägs om frasen "känn du hur ja tryck mä mot dä?"...följt av..."bli du lite kåt nu?" Eller "Hej...du, vart sväng man av om man ska hemmåt Lule? Jag har enhörningen där i korsningen." Åsele är en upplevelse utöver så att säga.

Nu är det dock lugna gatan igen och jag ska njuta av lugnet.

1 kommentar:

Frida sa...

Hur är det på Åselemarknaden?
Är det sig likt och har du köpt nån renkorv?