torsdag 5 juni 2008

Torka

Ja jag lider lite av bloggtorka just nu... har haft en lång paus för att inte falla in i tråkig vardagsgnällsbloggande - hatar när det händer. Nu är jag lite pepp på att skriva men dessvärre hinner jag inte. Ska precis bege mig mot hufvudstaden med familjen + Viktor.

Har ju precis haft fem fantastiska dagar i Göteborg som jag gärna vill visa foton från, men överföringsprogrammet har kukat ur fullständigt så jag får ta det när jag kommer hem igen.
Det har iallafall funnits tid för det mesta som förgyller livet. Vin, solhäng i park, skräckfilm, shopping OCH Liseberg... som tydligen inte stavas med två S trots att det rimligen borde eller? Kort vokal ska väl efterföljas av dubbel konsonant? Eller så är det jag som är dyslektisk... eller så är det svenskan som är pucko - eller båda alternativen.

Nu kommer bilen som vi ska stuva in oss i. På återseende.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, tillbaka!

Charlotte sa...

Svenskan är pucko!

Ingrid sa...

deyt är svenskan som är rövkörd