tisdag 15 december 2009

Pynt

Jag körde förbi en lägenhet förra veckan. En sjukt julpyntad lya, bland det värre jag skådat. Eller näe... det värsta jag skådat. Sedan i lördags ögnade jag igenom hyresgästföreningens tidning och läser en upprörd insändare som handlar om en granne som löpt amok med pyntet. Jag tänker... mmmhmmm den kan omöjligt vara värre än den jag såg i Växjö. Sedan läser jag om den i Aftonbladet idag. Alltså hur bara kan man? Vad är det för fel på folk? Gör som jag - sök vård.

2 kommentarer:

Dagg sa...

Ah,det är bra! Vad var det nu Ernst sa: "En liten vilsen gran med levande ljus som står och blåser i mörkret kan vara så mycket vackrare än hela hus som är nedsmetade med ljusslingor" ;) jag håller med!

Sara sa...

Ska det pyntas, så ska det pyntas ordentligt: http://www.youtube.com/watch?v=bXjbMIZzAgs