onsdag 23 december 2009

Dagboksnovell

Mamma hittade tre gamla dagböcker som jag skrev i när jag var mellan sju och tio år. Det var massor av killkladd, tydligen var jag upp över öronen i en Daniel Edmark (??) Jag var även bästis med Malin Lindmark. Men så mellan allt övrigt strunt hittar jag en helt underbar liten novell. Jag bara måste skriva den här på bloggen. Jag var tio år när denna lilla historia författades.

Allt var som vanligt när pappa kom hem från jobbet gav han mig en kram gick fram till mamma och kysste henne och frågade vad det blev för mat. Mamma.... Måna Hansson pappa brukade kalla henne för mona-lisa... pappa Erik Hansson. Mamma svarade Pitzza. Pappa hängde av sig rocken och satte sig till bords. det var ovanligt tyst tills mamma sa kom. Erik det är något viktit dom gick in på sitt rum och låste jag smög efter och hörde nu mammas ord ekade Jag är gravid pappa suckade men då kom något oväntat du behöver inte sucka det är åkes barn jag väntar skrek mamma.

Slut.

6 kommentarer:

Fru Ljungner sa...

MMMAAAAAAAAAAAHAHAHAHAHAAA!!!! Underbart!!!

Sara sa...

Hahahaha, fantastisk! Först trodde jag att det var din fantasi om den lyckliga kärnfamiljen som kom fram i novellen. Men sedan kom den Cicci vi alla känner och älskar och smutsade ner allt på slutet. Underbart.

Dagg sa...

Ja, det är ju det där med hur mycket man skall rota i det förflutna;)
Novellen var kul, kanske nåt att spinna vidare på...
Njut nu av julen och ha det så gott. Puss

Charlotte sa...

HAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAAAAA! din lilla skolfröken måste blivit förskräckt om du skrev sånna noveller i skolan!

Cicci sa...

Sara: Mmmm du det fanns en jävligt lång novell som som handlade om en Johan och en "linda" (jag själv troligtvis) som var kära. Det var knattediscohångel och chansfrågningar och happyend så det stod härliga till. Jag var rent generad när jag läste den. Kommer inte att publiceras på bloggen.

Ingrid sa...

Det Sara skrev kunde jag inte ha sagt bättre själv ;)
Sånt där skrev inte jag i mina dagböcker, om det ändå varit så väl hade jag vågat läsa dem idag.