onsdag 12 augusti 2009

Skulle ha...

Planen var att klippa gräset när Hjalle somnat, men så kom det lite regn så jag lade ner. Det plingplongar på dörren och vips så sitter jag i köket iförd enbart morgonrocken och pratar Pubpenisar och strap-on. Så mycket trevligare än att salta sniglar och klippa gräs. Man borde få oväntat besök oftare.

I övrigt är det lite svajigt. Det kom över mig i söndags, en oäven känsla. Jag hade problem att placera den först, Henke undrade vad jag funderade på eftersom jag var tyst (i mer än en minut). Så helt plötsligt bara sådär så gick det upp för mig, jag är fanimig lite deppig. Det ligger egentligen inte för mig, det här med deppighet. Jag är mer arg eller ledsen, ja eller glad. Men deppighet, med tonårsångesten undantagen, är inte min grej. Tills nu då tydligen. Ovant och lite besvärande, deppighet är så mycket mer diffust tycker jag. Ledsen är man över en viss situation, vilket gör att man kan ta itu med vad man nu behöver göra för att komma vidare. Nu vet jag inte riktigt vad det är jag deppar över.

Mycket har hänt i sommar och jag har ju några saker som jag är ledsen över, men det är liksom inte det som min depp handlar om tror jag. Att det kom i söndags just, och alltså sista dagen på semestern ger emellertid en liten fingervisning om vad det kan tänkas handla om. Men det är inte bara pendling och jobbångest. Nåt mer är det. Mmmm, näe jag är inte helt tillfreds och inte helt mig själv. Är det i detta skede man söker hjälp hos någon legitimerad?

5 kommentarer:

Sara sa...

Eller är det i detta skede man söker hjälp på krogen?

Falk sa...

Det där känner man igen... Tror egentligen inte att man måste kunna sätta ord på det,eller definiera exakt orsakerna till det för att "bli bra/glad igen". Ibland känner man sig så bara helt enkelt. Men, jag lovar att det går över. Koncentrera dig och gör saker som får dig att tänka på glada saker så försvinner det tillslut av sig själv!!

Och du... Skriv av dig mer i din blogg, kan vara skönt att skriva av sig... Och vi tycker om att läsa;)

KRAM Emmi

Falk sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
en balle sa...

en balle kan också funkar rätt bra.

puss

Cicci sa...

Sara: Hja det hade varit ett bra alternativ, sant. Men jag tror inte vi ska belasta din psykolog mer och oddsen att springa på ännu en taggad freud-student här i E-bodas krogvärld ser jag som minimal.

Emmi: Bra saker säger du...hmmm... japp det gör jag nog redan för just nu tänker jag på rosévin. Ska dricka det och se om det ordnar sig hehehe.

Balle: Ja fan en balle hade suttit fint. Vi kan väl försöka hänga snart. Vi är bra på ält, och alkohol. Åh kan vi inte ta en såndär middag + vinprovning snart. Där tulle dyker upp nykter sista två timmarna. Lovar att låta bli petuniorna vid porten.