tisdag 18 augusti 2009

Buss

I går när jag åkte buss i Växjö så blev min chaufför stoppad av Haffa. Tydligen hade han varit för tung på gaspedalen på 30-väg. Chauffören blev inte alls glad. Han levde ut alla sina känslor för oss passagerare, å vad jag led med honom. Jo han hade varit dum, och hade bara sig själv att skylla. Men förnedringen att mista sitt körkort med en hel buss som publik. Han svor, han nästan grät, han skrek. I några omgångar. Försökte prata med polisen. Kom in i bussen igen. Pratade med sig själv om hur mycket pengar han skulle förlora nu. Inget jobb. Hur dum han var. Hur skulle det gå för honom. Varför hade inte hans busspolare varnat honom? Tja han var helt enkelt förtvivlad över sitt misstag.

Jag ska inte bli busschaufför och köra för snabbt på 30-väg, det lovar jag mig själv.

Inga kommentarer: