torsdag 9 juli 2009

Folk vill ha mig

Nu är det jobbigt för mig. Jag är alltid full av beslutsångest, men just nu är det extra jobbigt. Från det att man slår upp ögonen är det idel bekymmer med stora livsfrågor tycker jag. Vilken grästrimmer? Vad ska vi äta idag? Ska vi åka till Öland nästa vecka? Rosé ikväll (igen)? Tvätta mörkt eller ljust? Limma golvet eller lägga det löst? Och så nu då, två extremt jobbiga beslut.

Beslut ett:

Egentligen redan taget eftersom jag lovat Sara att dyka upp i Götlaborg nästa helg. Skitkul och ååå så efterläntat eftersom jag skulle varit där redan förra helgen. Sara, Fritz(l),Lisse och vin, fantastiskt helt enkelt. Men så... Var det ju naturligtvis exakt samma helg som Sonicsphere med Balle och Tulle och Metallica. Weekend i Järnforsen med öl-picknic inplanerad. Why? När man har noll inbokat på hela sommaren, varför ska det då ske samtidigt?

Varför har jag hjärnan upptryckt i röven, man hade ju kunnat ha koll på datumen när man lovar ut sig hittan och dittan. Jag är övertygad om att folket har trevligt även utan mig, men jag vill ju ha allt. Hatar att välja bort. Så, vad gör jag nu då... Det finns ju två alternativ då. Skippa Balle, tulle och James och åka till Götet som bokat och lovat. Det blir skitkul men med viss bitterhet. Eller skjuter på Götet igen och inte bara upprör Sara utan riskerar att missa Fritz(l) som drar norröver. Sitter och ölar i skogen med en känsla av att vara en lite sämre vän än gemene... fy, det känns oävet.

Beslut två:

Har fått en frågan från en vän att hänga på till Kreta för en veckas sol och pool i september. Hon och jag och Hjalle. Vore så kul att träffa henne, speciellt att få ha henne så länge som en vecka då vi vant oss vid en kväll vart annat år typ. Underbart dessutom att få dra iväg till solen i september. Och till det fantastiska priset av 3500kr istället för 7800kr. (om jag förstod allt rätt) Hjalles första utlandsvistelse, skulle vara så mysigt. Men jag måste bestämma mig tills på lördag. För tillfället är ju läget lite svajigt kring släkten och gud vet hur läget är i september. Dessutom har jag inte en susning om jag kan ta ledigt från jobbet då... Och som tredje käpp i hjulet så är vår ekonomi inte helt klockren just nu. Utsvävningar på några tusen är eventuellt inte ansvarsfullt om man säger så. Men ändå, hur ofta dyker chanser som detta upp? Och ska man inte fånga dagen eller nåt ditåt? Ingen ekonom ligger då bakom dom orden... Ska man kanske sms:a låna?

Tur att jag har stora bekymmer, inte så att jag egentligen borde oroa mig över sjön i källaren tänker kanske någon. Jodå bara lugn, det gör jag också. Parallelångest all over Fredsgatan.

Inga kommentarer: