tisdag 7 juli 2009

Dag 2 på min semester.

Idag trog jag och Henke på oss våra löpskor, pulade ner Hjalle i joggingvagnen och drog ett varv runt Krysseboda. Intervallträning stod på tapeten. Oh my god va den första intrevallen var jobbig. Jag inte bara kännde det som om jag höll på att dö, nej fanimig jag HÖLL på att dö. Det var en nästan utomkroppslig upplevelse. Men sedan artade det sig och den sista intrevallen var riktigt trevlig. Det ska göras ofta det här, springa med familjen.

Upptakten till denna springrunda kom av att Henke varit i Roskilde i helgen. V'l hemma uttalade han dessa ord "Fan nu är jag riktigt motiverad att bli en friskus". Tydligen var det hårt att gå omkring i bar överkropp tillsammans med en massa avmagrade rockkillar. Jag är inte den som är den, med nyinköpta springskor som bara väntat på att få komma till användning, så vi drog alltså iväg. Målet är att orka 5km. Låter så fjuttigt...men fan efter idag är jag inte lika kaxig. Något har hänt med kondisen de senaste 10åren av lathet.

Något otippat att min första inlägg efter denna långa paus skulle handla om att jag rört på fläsket. Det andas nästan lite åldersnoja.

1 kommentar:

Dagg sa...

Ye he!!! Kul att läsa igen!