torsdag 30 april 2009

Mat

Jo. Jag har ju slutat äta. Men det är en sanning med modifikation just idag. Och i förrgår.
Det händer att jag inte äter mina shakes så bra fördelat över dagen på grund av jobbet och diverse lunchtider. Och när det blir så har det visat sig att jag kan hinna släng i mig lite choklad innan jag ens märkt att jag köpt den. Noll njutning - mycket ågren.

Idag var jag smart på jobbet, men när jag ser alla festglada unga snygga på vägen hem från jobbet bestämmer jag att jag och Hjalle ska käka mumsig sallad ihop. Till den salladen finns vatten eller...öl. Jamen vad tror ni? Klart jag tar ölen. Och lite choklad. Men men. Jag kan inte rå för att det var lättare när man var hemma med Hjalle och kunde styra mattiderna bättre. Jag går kanske inte ner så fort, men neråt ska det väl för fan gå eller?

Och alla ni som sitter i startgroparna för att skriva en massa råd om hur man ska äta för att gå ner lågnsamt och hälsosamt. Skippa det. Jag vet precis allt om hur man ska göra, jag har bara inte vett att vara en lagom människa. Det är allt eller inget här har jag märkt. Det där med man får äta av allt men inte så mycket är inte för mig. Sist jag körde pulver gick jag ner 7kg varav 2 var kilon man går upp sedan när man binder vätska igen. Jag har gått upp de två men inget mer så det jojjas inte... det går bara i trappsteg neråt. Nu har jag haft några månader av platå och ätande så nu är det dags för ett litet steg ner igen. Det ska gå, det ska gå.

2 kommentarer:

Falk sa...

Ååå... Vad duktig du är!!

:)

Cicci sa...

NJa...inte så mycket, jag har skjutit upp det till nu på måndag. Det går inte att smita undan från middag hos gammelfarmor, omöjligt. Plus att jag fick slut på shakes och den nya beställningen har inte hunnit komma... men på måndag hoppas jag att jag kan köra hårt!