torsdag 9 april 2009

I´m old

Jag ser nya tecken hela tiden och snart blir jag galen. Det stör mig som fan att tuttarna har gett upp och dragit söderut, to hell med amning med nästa unge säger jag bara. Skinntricket på händerna kan man ju skratta åt egentligen, men ändå... huden är inte vad den en gång varit. För att inte tala om små ocharmiga rynkor i ansiktet, det går liksom inte längre att sminka bort. Förut förstod jag mig inte på varför folk var besatta av sin concealer, jag är snart besatt att cement för att släta över missären.

Men det värsta av allt är ändå inte kroppens ytliga förfall, det får jag väl bjussa på intalar jag mig själv. Nä, det värsta är att man inte orkar längre. Man åker till Götet för att festa natten lång, men börjar gnugga grus i ögonen vid två. Man tänker att man skulle dra in till Balle i Kalmar efter jobbet nån dag, men tar sig nätt och jämt till ica för att köpa mjölk. Man intalar sig att man ska se No Country for Old Men en fredagskväll men somnar efter tio minuter. Grannen vill ha festsällskap, men jag vill halvsova i soffan.

När man var yngre orkade man allt man var minsta sugen på, nu kvittar det vad som erbjuds och hur sugen man är så orkar man knappt halvvägs. Är det så att det är nu man märker av att man inte tagit så bra hand om sin kropp? Ska jag behöva börja träna på riktigt nu, inte för att bli smal utan för att orka leva ett roligt liv? Äsch fy fan, jag går och lägger mig.

5 kommentarer:

Ingrid sa...

Nej, här behövs två sanningar:

1. Du är ju skitsnygg! Hetare än någonsin.

2. Jag har ingen aning om hur det är att ha barn men personligen blir jag hemskt orolig av tanken att en gång bli mamma. Anledning: jag FUNGERAR inte när jag inte får sova mina 10 timmar och jag inser ju hur det INTE är förenligt med att ha barn. Alltså: är det så konstigt att man inte orkar som annars, när man har ett barn på drygt 1 bast? Don't think so. Inte bara att din son blir äldre och mer... eh, självgående(!), dessutom blir det bara ljusare och ljusare ute nu och det gör fasen under!

(Är helt chockad över min optimism, men menar varje ord).

Amen

Charlotte sa...

Det är chaaaamitt med rynkor. Du är chaaamig!!

Motionera ska tydligen ge mer ork. Du är ju duktig på att gå, men om jag har förstått det hela rätt så är det bra att öka pulsen lite mer ibland. t.ex. en joggingtur som du hatar så hjärtligt.

Cicci sa...

INgo: eeeh det är inte ok att skriva inlägg i andras namn.

Balle: Jomen jag hade faktiskt tänkt försöka börja jogga. (skrev jag det där???) Vet inte hur det ska gå till, men det är typ det enda som funkar för mig tidsmässigt så jag måste ge det en chans.

Ingrid sa...

Va? Jag är blond så jag förstår inte?

Cicci sa...

Ingo: det var så olikt dig att vara frk pepp så jag blev lite fundersam på om det var någon som drev med mig lite... eller nåt