onsdag 11 mars 2009

Rocktanten


Jag hade helt rätt, Linda hade en del information om denna mystiska och ytterst fascinerande rockmormor som smyger omkring i Emmaboda. Bland annat sitter tydligen Linda på en utvikningsbild från Svensk snusktidning. Dessutom finns hon på wikipedia... och har en egen hemsida. Inte illa för en 66-årig dam bosatt i Emmaboda. Laila Novak, jag är så fruktansvärt sugen på att bjuda henne på fika någon dag, vill höra på hennes livshistoria. Men kan man göra så? Knalla fram till en vilt främmande människa och tränga sig på. Kanske har hon valt att bosätta sig här för att få vara lite ifred? Nästa gång jag möter henne ska jag försöka ta mod till mig. Hon kan ju tacka nej om hon inte vill liksom...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jamen jag trodde det var denna dam du skrev om sist du dedikerade ett inlägg. Jag har sett henne några gånger på tåget och tänkt ungefär "hjälp" och "wow". Ball tycker jag. Vet en annan nybrobo med samma efternamn. Kanske hennes bror?! ska eventuellt undersöka detta om jag träffar på honom på fyllan, vilket ju kommer dröja.

Anonym sa...

Säg till mig med då!

Cicci sa...

Balle: Ja det är lite tudelat... hon ser så härjad ut att man undrar vad den arma kvinnan varit med om. Men det beror nog på att man inte är van att se en nästan 70-årig dam i rockigaste stilen sedan Mick Jagger. Jag har sedan hennes ålder uppdagats gått till att helt fascineras av hennes fränhet.

Grannen: Ja det ska jag... om jag nu vågar. Vad ska jag säga liksom? Hej jag diggar dig vill du dricka kaffe med mig?

David sa...

Intressant blog, jag vet vem är Laila, hon är min vän. Laila är nu model foto i ART GALLERY i Luleå. Fikar med Laila, kul, spännande. Hon är en vacker snygg spännande person som internationellt erövrat världen.
Laila dansar techno är inte rock, salsa dansare.
Wow! kul fika med dig Laila...(snygg, cool...).
Var bor hon?
Fortfarande på planeten jorden!Inget viktigare. Hejdå! Ciao!