måndag 23 februari 2009

VAB

Jahapp... Hjalles tredje sjuka vecka i rad nu. Det här med VAB är en alldeles förträffligt bra grej, om inte den hade funnits hade vi varit utan en månadslön snart. Inatt har Hjalle haft ajaj i öronen, gråtit sig igenom natten och hållt mot "ora", fy så ont man får i hjärtat av att inget kunna göra. Gav honom alvedon som inte hjälpte så mycket. Tillslut (kring 04) ringde jag sjukvårdsrådgivninen som sa att jag skulle ge lite mer meducin. Förmodligen är det all snor som gör att det spränger vid öronen. Ingen sömn alls blev det. Alltså är jag hemma idag och VABBAR, känns som ännu ett steg på vuxenpinnen. Nu är man förälder på rikt liksom. Egentligen var jag rätt peppad på att jobba idag, men eftersom jag inte sov helt många timmar i natt så passade det bäst att jag är hemma och tar hand om korvas. Henke den fisen jobbar ju kväll så han kunde sova igen lite på morgonen.

Så vad gör jag då på min alldelens första vab-dag... jo jag bloggar. Hahaha nej jag har sytt en gardin också. Och tagit hand om en sliten fis, som nu äntligen somnat en stund. Men egentligen kanske jag också borde sussa lite när jag tänker efter, ikväll ska jag på en kurs - första hjälpen småbarn. Och jag märker att mitt inlägg är lite väl segt...Sagt och gjort, nana kudde!

2 kommentarer:

Sara sa...

jesus, ibland slås jag verkligen av hur vuxen du är. Undrar om du inte faktiskt är vuxen på rikt nu, inte bara leker vuxen (som undertecknad).

Cicci sa...

Jo jag vet, jag känner mig faktiskt rätt vuxen. Det har bara ramlat över mig plötsligt... nyss var jag ung mamma, nu är jag helt plötsligt medelålders, fan BVC-tanten hade rätt. Men sara, när ni dyker upp ska jag försöka vara lite som er...