söndag 22 februari 2009

Lätt kaos

Just nu lever vi i kaos, det är väldigt kul och spännande och positivt på alla sätt... men stundtals lite väl mycket att fixa. Henkes mamma såg att familjen Sandström/Jäghagen var på väg rejält utför så hon betalade oss fria från flyttstädningen. Det är ju fel förstås att inte kunna städa upp sin egen skit, lite ångest har jag, men fy fan så skönt det var att slippa. Vi har nu äntligen tömt lägenheten iaf, det tog bara fyra dagar (!!!!) Nu återstår bara en vända till miljöstationen med skräpet som lämnats kvar. Med tanke på att jag jobbar dag och henke kväll så vet vi inte riktigt än hur det ska gå till... eftersom den som är hemma också har en viss liten krabat att hålla koll på.

Det här med att flytta när man har barn var litet krångligare än jag föreställt mig. Man kan liksom inte lämna honom lite snabbt medan man bär ner sängen till släpvagnen... Lätt handikappande så att säga. Men nu är vi äntligen här i furuparadiset med allt vi äger. Det är lite dubbelt det där med att äga en massa saker. Jag älskar ju att shoppa, men vad ska man med allt till? Jag är ju en sådan som gör mig av med massor vid varje flytt... ändå har jag så jävla mycket skit. Skit som jag någon gång tänkt att jag absolut måste ha, skit som gett mig lyckorus, skit som grävt hål i min ekonomi. Nu kan jag inte förmå mig att slänga det, men vill inte heller ha det framme. Det är väldigt mycket som i denna låt...

Idag har vi därför varit in till Kalmar och köpt grejor till källaren som måste fixas. Silicatfärg och allehanda tillbehör samt dyra dyra elfa-konsollsystem. En sväng till ikea för gardinstänger och trappgrind. Dessutom köte vi två finfina lampor till hallen och trappen. 6000kr fattigare. Det gjorde lite ont.

Nu ska jag blocka på 50-tals soffor och hoppas att jag fyndar. Vi behöver verkligen en soffa till teverummet snart, det här med att sitta på golvet känns lite spartanskt. När jag hittat den ska jag montera upp trappgrindar och lampor.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vi har letat lampa till trappen ända sen vi flyttade till hus...hm blir nyfiken på er! Grind hade vi ju en ouppackad här, jädra osis, vi måste prata oftare....

Cicci sa...

Nja, vi pratar väl ganska ofta, men då är det ju oftast om karlar...lite mindre om grindar. Ja men kom över och kika någon kväll, vi har inte fått upp den än men titta kan du ju ändå!