måndag 9 februari 2009

Omoral

Idag tjuvåkte jag på tåget... igen. Det är andra gången på en månad som jag "sover" som en stock när konduktören går förbi. Ja det känns jävligt pinsamt, men i morse hade jag inget val (nästan) för när jag jävligt sent kom på att mitt månadskort hade gått ut var resebutiken stängd. Jag kunde inte köpa i automaten för jag har ett nytt kort och kom inte ihåg koden. Alternativet vore att betala 140kr för att ta mig till jobbet på morgonen. Alltså inget vettigt alternativ. Istället var jag nervös och pinsam.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Fyi:
Tanten med rockblont hår var med i Fib Aktuellt 1965! Jag har bilden.
Tack för senast. /Linda.

Cicci sa...

Men då kommer ju naturligtvis en följdfråga... hur fan kommer det sig att du har den????

Cicci sa...

Men jag är mycket nyfiken, på henne och på hur den tidningen såg ut på 60-talet. Fy jag är en snusk.

Anonym sa...

Ja, jag har bara bilden, så är det!
Citat Laila: man kan våga vara både vacker och ful.....
Hon var extremt vacker när hon var ung, tycker jag... nu kan jag bara hålla med dig, det du skrev för ett tag sen.

Anonym sa...

Missade skriva att jag skickat en bild på henne.
Vill du veta mer om Emmabodas orginal, så vet du vem du ska kontakta;)
Ps. det är många som åker sk. fritt.

Falk sa...

HAHAHA, så konduktören väcker inte en om man sover? :) Det trodde jag.. Kanske ska (våga) prova det någongång, om det blir nåt tillfälle till att åka tåg i framtiden!!

Cicci sa...

Linda: Ja jag så mailet med fotot idag, sugen på att lägga in på bloggen, men det känns inte riktigt etiskt riktigt att hänga ut någon så mycket. Hon var snygg en gång iaf.

Emmi: Fungerat för mig, men se till att inte göra det från första stationen...då vet dom ju att du är nypåstigen. En kille i 14års åldern försökte faktiskt med detta från kalmar en gång, gick inte så bra hahahaha.