lördag 7 februari 2009

Lite fattigare

En cykelvagn gjorde oss några tusenlappar fattigare. Men å andra sidan skulle vi behövt en till bil om vi inte köpt den så i längden spar vi pengar på den. Hjalle har testat och älskar den.


En microvågsugn i normal storlek och som förhoppningsvis inte kortsluter titt som tätt. Våran är från tidigt 90-tal och har gjort sitt. Billig var den också, jag begriper inte varför vi inte köt en ny tidigare.

En bolibompateve som vi ska ha i vardagsrummet. Lite otippat kom vi hem med en vit teve, jag både älskar och hatar det på samma gång. Men huvudsaken är att bilden är bra och att den var hyfsat billig. Men en Samsung på 32" kostar tyvärr inte som en påse morötter så nu blir det knapert ett tag framöver. Tur att familjen enats om att köpa begagnade soffor och fåtöljer till vardagsrummet.

2 kommentarer:

Sara sa...

men gud vad fin, jag ska nog också skaffa en vit teve när jag flyttar till ett hem med tevemottagning.

Cicci sa...

Sara: Jo jag gillar den nog också... men jag stör mig lite på att jag tänker lite för mycket på min morbror som körde vit teve, vit skinnhörnsoffa, glasbord och hela baletten på det goda 80-talet. Är det dit min smak är på väg?