torsdag 5 februari 2009

Det närmar sig

I morgon är det fredag och inte bara det. Det är början på den sista helgen i våran fina lägenhet. Bortsett från stöket alltså. Sedan bär det av till furuparadiset. Vad gör man inte för ett stycke gräsmatta? Jag längtar men är ändå lite iförvägnostalgisk över det vi lämnar. Livet har verkligen förändrats sedan vi satte våra fötter innanför dörren till Rådhusgatan 8c. Men vårat hus kommer att bli perfekt om några hundratusen och säkert lika många år. Nu ska jag kura upp i soffan brevid karln och prata om livet, gaser i magen och bolonmatta till vårt nya sovrum.

3 kommentarer:

joz sa...

Är det inte bolonmatta som man har på golvet i ett förtält till husvagnen?
;)

Anonym sa...

Åå vad mysigt med hus!!:)

-mycket avundsjuk-

Cicci sa...

Joz: Helt korrekt uppfattat. Vi har förstått att det numera finns väldigt snygga bolonmattor ute på marknaden. Jag tror massor på idén men har ingen aning om priset än så vi får se.

Emmi: Ja det känns väldigt kul. Förutom min lilla panik över att känna mig lite låst nu helt plötsligt. Men det går väl över... man kan ju sälja sägs det.