lördag 20 december 2008

Skärpning

Alltså, nu vill jag inte ha det här grå, blåsiga och regniga vädret mer. Det är jul om några dagar och så fantastiskt trist ute att man bli deprimerad. Det positiva med växthuseffekten skulle ju bli ett varmare klimat... men det här? Jag tänkte snarare på medelhavssommar när jag struntade i sopsorteringen och tog bilen till jobbet. Av det såg jag intet. Men däremot en vinter som kommer att gå till historien som den gråaste någonsin.

Ska det vara på det här viset så får familjen Sandström/Jäghagen göra som tant Balle och dra till solen under julen.

Här söderut är det många som säger saker i stil med (på tal om mörkt och ruggigt väder) "ja men tänk i Norrland så kallt och mörkt det är jämfört med här". Hur fel kan man ha? Där har man iaf en liten chans att få uppleva soliga dagar med gnistrande snötäckta träd och fluffiga snöhögar som ser ut som mjuka moln. Sist jag såg solen var för tre dagar sedan, och då i en minut innan den försvann bakom skitdisen igen för att förmodligen gömma sig fyra månader till. Jag behöver ljusterari - pronto!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Håller med dig Cicci! Skärpning med vädret... Jag tycker det är obehagligt när det blåser och regnar så mycket. Här i Skåne har det ju t om jordskalvat!!! (Dock inte så farligt, som alla skåningar vill få det att verka, men ändå!) ;)

Anonym sa...

Ja, det ar en bra ide. Jag har precis varit pa en fin resturang pa stranden(utomhus, men bara en liten tunn SOMMARklanning) och atit seafood och druckit vin och tittat pa solen. Det ar en sjukt bra ide att aka utomlands! pusspuss!