fredag 5 december 2008

Planen

Min plan för fredagen är att få ta med mig lite vin hem till ex-grannen. Jag behöver lite hederligt babbel helt enkelt. Om ditten, datten och hängpatten. Så jag håller tummarna för att hennes dotter är sjukt trött och somnar tidigt för annars är min plan körd.

Å andra sidan är det inte otrevligt att dricka vin och spela rockband med karln heller. Men som sagt, jag saknar lite babbel. Min karl har många fina egenskaper men det där med att prata om onödiga saker och att överanalysera vet jag andra som gör bättre.

Idag var min plan att be om min arbetskollegas nummer... eftersom jag gillar henne och vill dricka vin med henne någon gång snart. Vettigt folk i Emmaboda ska man ta till vara på. Men eftersom alla andra arbetskolleger alltid var i närheten (för en gångs skull) så kändes det dumt. Så nu får jag helt enkelt hitta på hitta och vålringa henne. Hoppas hon gillar mig lite för annars kommer jag ju att bli så dumpad. Och samtidigt tappa hoppet om att hitta en bra umgängeskrets i denna by.

2 kommentarer:

Frida sa...

Du kan ju starta ett sånt där program som Paris Hilton har, där hon ska söka en ny bästis efter Nicole. Bff eller vad det heter.
Du verkar ju helt klart behöva en kompis :)

Anonym sa...

EYH! Vad är det du säger? Ska jag söka en NY bästis???? Jag trodde DU va min bästis....