tisdag 23 september 2008

Nixpix

Jag är på sämsta tänkbara humör just nu. Ingenting går min väg. Arbetsförmedlingen vill att jag ska börja arbeta som springvikarie inom barnomsorgen... jo det gjorde jag i två år INNAN jag pluggade till lärare och det är det värsta arbetet en människa kan ha. Jag måste ju tacka ja naturligtvis, men om jag blir erbjuden fem, timmar en vecka så får jag inte stämpla upp mer den veckan. Suger snopp både ekonomiskt och själsligt. Och JA jag vet att det kan leda till något längre vik, men under mina två år i Gävle så var en vecka max som jag blev erbjuden. Kanske är jag värdelös med barn eller så har jag jordens oflyt, något av det. Kanske båda.

Kämpar som fan med att få ett omsorgsvik. här i kommunen men de vill inte veta av mig eftersom jag inte gått omvårdnad. Några års erfarenhet och goda referenser kan jag vackert hänga in i garderoben igen. Industrijobben verkar inte växa på träd längre, jag som lyckats peppa mig själv att jag nog skulle trivas bra bland maskiner och gubbar. I morgon ska jag skriva en ansökan till det första förskollärarvikariatet som legat ute på myyycket länge... men eftersom hela blekinge, kalmar och kronobergs län har tillsammans just en liten tjänst så kan jag ju se mig om i stjärnorna efter den tjänsten. Jag är ju mitt uppe i barnafödandets glänsande dagar...

Till detta kan vi lägga att jag under de senaste veckorna haft klippkort på sjukhuset. Vad ger ni för 6läkarbesök inkl. ultraljud + 6 besök på vårdcentralen för provtagning. En cellgiftsbehandling och många många smärsamma timmar. Utomkvedshavandeskap - min lycka är total. Det positiva med allt, nu kan jag springa i tid och otid till läkaren helt gratis... högkostnadskort jes jes!!!

Som slutkläm, grädde på moset, pricken över i:et... har jag fått bråka med f-kassan om min föräldrapenning som verkar vara uträknad av kärringen from hell. När alla andra får beräknat på sin senaste anställning får jag beräknat på min första, för där var jag anställd längst. Skiljer bara 5000kr i månaden på min lön, pilutta mig. Nu ska jag kräva omprövning, men eftersom man inte får prata med sin handläggare (så jobbar inte FK) och hon verkar vara lite vrång så lär ju det inte gå smidigt.

Ett noga valt ord för att sumera: FUCK!

Nu ska jag ringa Fritz och njuta av hennes erotiska stämma.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Näääämen fy fan!

Jag har också högkostnadskort numera. Efter sommarens gallstensanfall och otaligt tyrer till akuten så kan jag nu gå gratis fram till i maj. Jag ska se till att gå och fråga om varenda liten jävla grej bara för att. Så det så.

Frida sa...

Det är misärligt. Tur att du är en sån tuffing :)
Puss och kram