måndag 25 augusti 2008

Sicko!

Tittade på Michael Mores film häromdagen, lovade mig själv att sluta gnälla över Sveriges telefontider och det eviga köandet för att få prata med någon inom sjukvården. Tre dagar exakt tog det innan jag nu måste få gnälla lite.

Idag skulle vi eventuellt åkt till Kalmar och shoppat, men eftersom jag måste ha tag i någon som kan kropp och knopp bättre än mig så måste vi nu vänta på ett samtal. De skulle ringa klockan 11.00 och vad är klockan nu? Jo det ska jag tala om...inte mindre än 13.20. Hmpf.

Naturligtvis har jag lämnat mobilnummer också, men det vore inte grant att sätta iväg till stan för att behöva vända om till vårdcentralen om de vill ha dit mig. För jag garanterar att då ringer de minsann när vi precis fått in siktet på Eleraffbutiken.

Nääää jag är innerst inne väldigt lycklig över att det kommer att kosta max 150kr för mig om jag måste till el doctor, istället för de hutlösa summor stackars amerikanare måste punga ut. Men fan vad jag vill göra nåt roligare idag än att vänta på någon som inte ringer.

Inga kommentarer: