torsdag 12 juni 2008

Störmoment

Människor som inte klarar de simplaste av instruktioner har jag inte mycket till övers för. Igår omgavs jag av en hel drös av dem. Rökande nervösa kvinnor 50+ var överrepresenterade i kategorin puckon, och jag har full förståelse för att just dessa inte lyckas få annat än ett sommarvikariat inom omsorgen. Jag funderar lite på hur sommaren kommer att bli för de stackars vårdtagare som får någon av dessa fumliga rynkiga solarierussin som personal under två månader.

Att jag kanske själv kommer att leva på socialbidrag och sommarvikariat om 25år är något jag gärna förtränger. Dagen då jag börjar röka och inhandlar eget solarium ser jag helst att någon ruskar mig hårt och länge. Skulle någon upptäcka att jag inte längre klarar att både lyssna och röka samtidigt så skjut mig.

I morgon blir det kärt återseende med dessa igen. Ve och fasa.

Inga kommentarer: