måndag 28 april 2008

Semester?

I helgen togs ämnet semester upp. Semester som i betald ledighet, alltså något som jag ännu aldrig haft. Det fick mig att fundera över upplägget för denna sommar. Eftersom jag såklart ska jobba i sommar precis som alla andra år har jag inte tänkt så mycket på planering. Men så slår det mig att det ju är första året med Hjalle och att det skulle vara trevligt att inte göra som jag gjort i alla tider och jobba häcken av mig. Samtidigt har vi ju lite skral ekonomi, och sommaren är ju den tiden på året då man kan få jobba ihop lite fina pengar. Meeeen å andra sidan är pengar inte allt och jag vill inte gärna bli en sådan som om femton år ångrar att jag inte tog tillfället i akt och prioriterade barnen. Dilemma.

Saker jag vill göra i sommar:

Köpenhamn. Titta på människor. Dricka kall öl på uteservering. Gå på tivoli. Shoppa.
Hem till Norrland. Träffa vänner och släkt. Grilla. Svära åt myggen och dricka saft.
Gå på festival... Siesta eller Rassle. Siesta verkar bättre, men Rassle känns mer Hjallepraktiskt.
Skövde. Träffa Ida och gammla arbetskamrater. Äta på världens godaste Libanesrestaurang.
Stockholm. Träffa Henkes släkt.
Göteborg. Gå med Sara på Lisseberg och åka tills jag spyr.
Slappa i svärföräldrarnas stuga vid havet. Bada bada bada. Grilla lite. Dricka vin.

Detta ska alltså betalas av vår redan ansträngda ekonomi och rymmas på några få lediga dagar. Kanske dags att jag och Henke sätter oss ned med almanacka och miniräknare nu istället för att jag sitter här och ojjar mig. Sagt och gjort, här ska pusslas!

Inga kommentarer: