söndag 27 april 2008

Att se naturlig ut på bild

Nu har jag tagit en miljard foton på mig själv i hopp om att kunna få ett endaste normalt och lagom avslappnat foto på mig själv. Det kan ju vara bra att ha ett för att exempelvis skicka med i jobbansökningar tänker jag. En endaste liten bild där man se lagom trevlig ut. Avslappnad och fin utan att se för äppelkäck ut. Men icke! Jag ser endera jävligt sur och slapp ut eller uppställd med en knepigt ihopsnörpt mun. Den som mina vänner alltid mobbar mig för när jag ska försöka åstadkomma ett smil på beställning... Dessutom blir mina ögon alltid lite popsicle när blixten fyras av. Man är ju ingen fotomodell, men ska det vara så svårt att få en duglig bild? Jag får väl göra som jag alltid brukar på foton, tramsa till det så att jag kan lådsas att jag ju egentligen är snygg på bild bara jag skärper mig.

Sur och uttråkad minen

Äppelkindminen

2 kommentarer:

Fru Ljungner sa...

hihi du e fin på bilderna!
jo vi har läst klart böckerna, ska försöka få dom till dig så fort som möjligt!!

Frida sa...

Haha jag vet vad du menar. Det där med ditt naturliga leende... Men du har alltid varit lite mer av en skrattmänniska än en lemänniska! Du är iaf jättesöt på bilderna. Så söt att jag längtar efter dig lite extra! Jag såg nyss ditt sms, men jag är så störd idag och har inte ro att sätta mig. Imorgon ska jag sätta mig ned och inte ge mig förrän jag både fått lite Cicci och Linda-time :D
Puss din avlägsna men ändå närvarande sås