torsdag 28 oktober 2010

Jag måste ryta till

Angående idiotin som sker. Jag köper det inte ett skit att barnen är som tryggast hemma med mamma, och till följd av detta förmodligen en lite halvt frånvarande försörjande pappa. Föräldrar är viktigare än förskolan, men när blev förälder synonymt med enbart mamman? För mamman är karriären inte så viktig jämfört med vikten av ett tryggt barn, oh my vilka män vi har skaffat oss om inte det samma gäller för dem. Men någonstans är det någon som måste betala hemmavarandet, och vems lön är bäst anpassad för detta? Och när kommer den lönen någonsin att tippa över så att vi får fler män som har råd att vara hemma? Men typ aldrig fucking någonsin, och jag blir så fruktansvärt less.

Jamen det är som min man, han får inte tvätta längre efter att han färgade allt rosa, (fnissande medhåll) han är typ ingenjör i tekniskt mumbojumbo (jag fattar ju inget om sånt, min man får sätta igång datan åt mig) men han är egentligen hjärndöd. Jamen min med, så typiskt karlar, dom är ju sånna, utan känslor och bara fotboll knulla öl och jobb, sånna är dom ju. Hahahahah. Men vi är ju som från olika planeter, har ni läst den boken, så himla bra.

Å jag ba, hallå vi är inte grottmänniskor längre, it´s called evolution och snipp snapp snut - så var Tarzan och Jane slut. Att göra en lasagne är inte kvantfysik jag är säker på att även din man ror hem det projektet. Men det är klart vafan ska du göra om han sköter hemmet?

1 kommentar:

Ingrid sa...

underbar men ändå lite smärtsam läsning. skriv mer mer!