torsdag 18 mars 2010

Hemnet plus ny potentiell vän

Sådär ja nu ska Emmabodaborna gå man ur huse för att titta och buda på vår lya. Jag är så nervös så att jag snusat sönder min överläpp. Inte blir det bättre av att Henke kommer hem med idel berättelser om arbetskompisar som haft ute husen flera månader utan napp. Snälla snälla någon bli lite förälskade i vårt hus. Vi blev ju det så rimligen borde någon annan kunna fatta tycke och se potentialen. Att vi sedan inte bodde kvar länge nog för att göra något av visionerna hör ju inte hit.

till annat...

Jag har anat det, men idag fick jag den där riktigt goa känslan... bekräftelse på min intuition typ. Det finns en tjej på jobbet som jag ser stor ny-vän-potential i. Hon heter Emma och vi har aldrig umgåtts riktigt. Men jag känner på mig att det bara är en tidsfråga. Och det bästa är att jag tror hon gillar mig också. Woohoo. I morgon ska vi ut och afterwörka, min plan är att försöka charma henne totalt då. Hon har dessutom (och det här är så finfint för det är oftast så att jag faller för barnlösa vänner) en dotter som heter Minou som är i Hjalles ålder. Och som om inte det vore nog så bor hon typ där vi ska bo. Och nej Linda jag har inte alls bytt ut dig nu, du får också vara med.

Så nu har jag (typ) både mitt Medium (mycket mycket rolig Ulle) och en Emma att förlita mig på när jag anländer till Växjö. Ja självklart finns det fler fina folk, som underbara Ingrid (som nästan har barn ju) och annat löst från jobbet. Men det är så härligt när man är lite sådär nyförälskad.

Sedan har jag ju alla andra fina vänner både häran och däran. Men tyvärr inte någon av dessa på snabbesöksavstånd.

1 kommentar:

Dagg sa...

Ja nog blev jag orolig så det knöt sig i magen...fast tur att du skrev lite rader till mig. Vill tillägga att jag är ledsen, för nu blir det ingen mer kall gröt utan mjölk en vanlig vardagskväll. PÖSS.