torsdag 5 november 2009

Inlägg utan rubrik

Jag är himla sugen just nu på att slänga in några maskiner tvätt, hälla på en trevlig mängd sköljmedel, känna hur en doft av renhet sprider sig i huset (fast det gör det aldrig för tvättmaskinen är längst bort i källaren). Jag är sugen på att skura och vädra, tända doftljus och plocka in disk. Jag är sugen på en riktig sortering av alla våra saker... en såndär med spara-, slänga- och sälja-högar. Jag är sugen på att spola upp ett varmt bad (i badkaret vi inte har) och avsluta med att fila bort två kilo torr hud från fötterna. Sedan skulle jag smörja in mig med min nya bodybutter från Björk & Berrys. Som avslutning skulle jag vilja göra en kopp citronte och lägga mig på soffan med en bra bok.

Av allt detta blir dock intet, för jag har ingen som helst energi att ta mig för någonting.

1 kommentar:

Frida sa...

Jag kan instämma i stort sett varenda ord, och sista meningen med. Jag vill också en massa - men jag orkar inte heller! Det finns absolut ingen ork.