torsdag 8 oktober 2009

Snart nytt år, typ.

Egentligen är det ganska många dagar kvar till dess men sett ur ett arbetsperspektiv går det lite väl fort. Min chef var på mig igen och vill att jag ska stanna. Jag vill ju egentligen inte, men var såklart tvungen att svara att det är förhandlingsbart. Alla kan köpas, så även jag. Men som det känns just nu är jag inte direkt på rea, inte för att jobba kvar i Växjö iaf. Men samtidigt har jag inget annat på gång och stora planer på bebbe.

Kruxet är att tjänsten är på heltid...som om jag inte är borta hemifrån nog mycket. Allt hänger på om jag får ett bra schema som passar Henkes k*ktider. Skulle jag få det och en bra höjning av lönen så kan jag nog bita ihop några månader till. Det skulle ju sitta fint med en högre fp än den jag har på 380kr/dag.

Mycket kluvet det här, jag är inte van att stanna i något jag inte gillar. På gott och ont, ibland måste jag väl lära mig att bita ihop lite för att tjäna på det i längden. Jag har min kringflyttande uppväxt att tacka för jag har lätt för nytt men även att förbanna för att jag flyr när det är motigt.

2 kommentarer:

Dagg sa...

Klart att hon vill ha dig kvar! Jag håller bebbetummarna. Kram

Ingrid sa...

Fly funkar. Ett tag. hm. Hur som helst ska man aldrig nöja sig! :)