fredag 11 september 2009

Lite beviken på mig själv...

Alltså, det hände någon gång i somras...att jag fick för mig att jag kan äta lite vad som helst utan att det syns på vågen. Vin några dagar i veckan, bearnaisesås till grillet, hembakta muffins en tisdag, chips en fredag och pizza på söndagen. I morse upptäckte jag att ett par nyligt inköpta byxor inte sitter som en smäck längre... klampade upp på vågen och konstaterade att det inte har tvättats på för hög temperatur om man säger så. Här pulverdietar man och går ner 7 kg och lyckas hålla det i drygt ett år. Då får man för sig att man kan börja svulla igen. Hpmf. Jag är väldigt irriterad över min egen dumhet. Nu är jag fina 5kg (!!!!) tjockare än i april. Ganska bra jobbat.

Ska bara sväva ut denna helg och helgen därpå sedan får det vara nog. Dags att röra på sig och återgå till lördagsgodis. Sluta trösta sig med rötjut och ta bilen lite för ofta.

Nu ska jag se på film och dricka vin.

4 kommentarer:

Fru Ljungner sa...

mera jojobantning till folket!! ;-)

Cicci sa...

Jomenvisst!

Charlotte sa...

Jag är också fem kilo större än vanligt. Och detta är något helt främmande för mig.

Cicci sa...

Jomen så har du en utgångsvikt som är något mindre än somligas... men men det är ju ens egen kropp man bär på så jag förstår att även dina snygga kilon kan vara störiga.