tisdag 15 september 2009

Ännu en kväll

Satte mig framför datorn efter att jag beslutat mig för att inte fixa och dona något mer för i kväll. Bara lite internet, duscha och sedan kanske läsa lite i skenet av mitt underbara doftljus. Då slår det såklart ner som en bomb: Jag har möte med chefen i morgon angående konsekvenser av nedskärningarna. Alltså måste jag gå igenom min konsekvensbeskrivning så att det inte blir som sist jag skulle visa min upprördhet inför chefen. Istället för att få fram en massa bra ur min ilska blev jag frustrerad och började såklart B Ö L A. Det ska inte ske denna gång, maken till förnedring. Näe, gör om gör rätt. Nu ska jag vara väl förberedd och inte vika en tum från min utstuderade plan. Även om det kvittar vad jag säger så ska jag i alla fall gå ut från hennes kontor med hedern i behåll.

En av alla punkter jag ska ta upp är att vi inte har planeringstid, vilket gjorde att jag igår var tvungen att planera när jag egentligen hade tänk t: Bara lite internet, duscha och sedan kanske läsa lite i skenet av mitt underbara doftljus. Helt korrekt uppfattat - jag planerar förskolans verksamhet på obetald tid. Smart drag av rektorn att anställa ambitiösa pedagoger och sedan ta bort planeringstiden, kostnadseffektivt så att säga, jobbet blir såklart ändå gjort.

Men nähepp nu ska jag inte argumentera på bloggen nu ska jag skriva ner till mötet istället. Oduschad i skenet av mitt underbara doftljus.

3 kommentarer:

Frida sa...

Hahaha det är ju för tragikomiskt.
Det ska bli roligt att åka till Växjö i helgen, och förhoppningsvis även hinna prata lite med dig :)
Antingen kommer Ingrid och jag till dig, eller så tar du med Hjalle till oss om du inte har barnvakt!

Anonym sa...

Åh, vad du är bra! Hejja!

Anonym sa...

Shit vad kasst att inte ha planeringstid!

Hoppas att mötet gick bra.