söndag 23 augusti 2009

Tar det aldrig slut på borden?

Äntligen är golvet på plats, aaaaaaaaaaah äntligen lite njutning. Känna sig nöjd, luta sig tillbaka. Sätter mig för att blogga och inser att f'.u.c.k jag måste ju renskriva protokollet från styrelsemötet på Hjalles förskola. Hur mycket jag än gör (eller inte gör) så är den där jävla listan aldrig avbockad.

Jag vet att jag någon gång har sagt att det är ju så skönt med att jobba jämfört med att studera, när man kommer hem för dagen så finns inte lika många måsten och borden. Jag har varit rejält ute och cyklat måste jag erkänna. Jag har aldrig upplevt så många borden som nu. Vad är det för liv? Man är alltid otillräcklig. Tider var det när det enda på tapeten var att klara en tenta och att inte bli för full på fredag.

Fint då att jag ska börja studera nu, undrar just om jag kommer att återgå till studentstadiet fullt ut? Hus och unge fingervisar med hela handen åt motsatt riktning.

Inga kommentarer: