fredag 21 augusti 2009

Gymnasiet...lika bra att börja om tänker jag.

Nästa tisdag ska jag på upprop på gymnasiet i Emmaboda. Japp, så är det och så får det bli. Ska lite vid sidan av jubbet läsa in omvårdnadsprogrammet. Det tar ett år av på helfart är det tänkt. Sedan lagom till sommaren så kan jag lättare få mig ett jobb i Emmaboda. En liten utbildning för att få ett jobb som ger mig tid att tänka lite på vad jag egentligen ska ta mig för i studieväg.

Jag vet inte riktigt vad min kommande titel kommer att bli, undersköterska eller vårdbiträde antar jag. Det senare låter mer troligt, fint att man inte vet vad man läser till. Jo förresten jag läser mig till JOBB, och mer tid till både mig själv och Hjalmar.

4 kommentarer:

Dagg sa...

Eeeh ja ha, här går det undan vill jag lova. Fast det är ju därför du är så himla härlig människa! Lycka till.

Fru Ljungner sa...

spännande! min syster har precis avslutat den utbildningen, hon bor också i Immaboda!

Sara sa...

Du ska alltså vid sidan om jobbet läsa på heltid? Jamen det verkar ju som ett jättebra sätt att få mer tid för dig och Hjalle...
Men ja, jag fattar.
Hoppas att du i alla fall har unnat dig ett luktsudd och en ny rygga till skolstarten. Det tycker jag alla skolbarn förtjänar första dagen.

Cicci sa...

Linda: Fick en idé den verkade bra, varför vänta?

Jenny: Jaaasså, hoppas hon får jobb snabbt så att hon inte blir min konkurrent nästa år.


Sara: Nämen jag ska ju inte plugga på hjalletid. Jag ska plugga på städ och teve tiden, vi kommer att få det ännu mer välstädat.

Luktsuddisar, där sa du nåt. Jag måste till akademibokhandeln bums.